Traject versus losse sessie
Ervaring leert ons dat het doorbreken van gedragspatronen en het aanleren van nieuw gedrag tijd vraagt.
Negatieve overtuigingen die leiden tot een laag zelfbeeld, demotivatie op school, ondermaatse prestaties door bv. een verkeerde studiehouding... kan je niet veranderen in één sessie. Het vraagt nu eenmaal tijd om inzichten te verwerven in je eigen denkpatronen en de nodige vaardigheden, om hierin ander gedrag te kunnen stellen, eigen te maken. Wij gaan dan ook voor de grootst mogelijke impact zodat de jongere zich kan ontwikkelen tot de meest krachtige jongvolwassen versie van zichzelf.
Keuze uit twee trajecten
Tijdens het intakegesprek bekijken we samen de mogelijkheden heeft u de keuze uit 2 trajecten waarbij we diepgaand werken op het onderliggende probleem en ondersteuning bieden op maat van het kind.
Traject 5 sessies
In een traject van 5 sessies* richten we ons vooral op de basis-studievaardigheden en gaan we deze a.d.h.v. concreet materiaal verder uitwerken. Ook tijdens dit traject kijken we, indien nodig, naar gezonde copingstrategieën om te leren omgaan met mentale problemen zoals stress tijdens een examenperiode.
📚 Kies je voor dit traject dan betaal je na de eerste sessie het volledig bedrag.
Traject 8 sessies
In het traject van 8 sessies* gaan we nog een stapje verder in het effectief aanpakken van socio-emotionele problemen zoals demotivatie, faalangst, laag zelfbeeld… en betrekken we ook de context (of dit nu het gezin, de opvoeders en/of de school is) om de slaagkansen van de jongere te vergroten. Op die manier voelt de jongere zich op alle vlakken ondersteunt en gaan we voor de grootste impact op lange termijn.
🍃 Kies je voor dit traject dan betaal je na de eerste sessie het volledig bedrag.
🍃 Of je kiest ervoor om dit bedrag in twee termijnen te betalen: na de sessie één en na sessie drie.
Na het traject van 8 sessies is het mogelijk om aan hetzelfde tarief per sessie vervolg-of opvolgsessie(s) in te plannen.
*Het is aangeraden om één sessie in te plannen elke twee weken voor de continuïteit van het groeiproces van de jongere.